Saturday, 6 July 2013

BAZAAR RAMADHAN TAK BOLEH, PROJEK BABI 100JUTA BOLEH PULAK?

Tahniah BTMW ucapkan kepada semua pengundi PR yang memilih pakatan baru-baru ni. Inilah salah kerajaan Barisan Nasional yang terlalu kolot mempertahankan maruah agama Islam dan bangsanya.

Rupa-rupanya pengundi lebih sayangkan projek babi 100juta daripada nak buka bazaar ramadhan. Yang best tu baru hantar permohonan nak buka bazaar, tapi awal2 lagi dah kena reject.

Dah la kena reject, siap bagi amaran lagi. Mungkin ada yang lupa sebab bazaar ramadhan ni la yang merancakkan ekonomi orang melayu kita. Itu pun bukan melayu je yang dapat untung, pembekal barangan asas pun turut sama merasa.

Tapi apakan daya, cina cauvinis tak boleh tengok orang melayu untung lebih sikit. Sudahla bangsanya sendiri tikam belakang, kena tikam lagi dengan parasit cauvinis yang tak kenang budi.

Khalid boleh teruskan tidur macam biasa, tak ada masalah yang berlaku. itu belum lagi kita cerita pasal pemberian tanah yayasan selangor untuk cauvinis lagi. haiyoooo.... manyak hal ma.. tidur la khalid oiii..

BTMW harap kerajaan BN lupakan jela semua projek mega untuk pembangunan negara, tumpukan lebih pada projek BABI sebab itu yang pengundi mahu. NAHHHHH! AMBIK KAU!! MAKAN LA BABI TU!

Friday, 5 July 2013

Pilihan Raya Kecil Kuala Besut Pada 24 Julai

alt
 

PUTRAJAYA 5 Julai - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUM) Kuala Besut pada 24 Julai ini.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, penamaan calon pula akan berlangsung 12 Julai.

Keputusan itu dibuat SPR selepas mengadakan mesyuarat yang dianggotai oleh enam orang panel dan dipengerusikan oleh Abdul Aziz.

Panel tersebut terdiri daripada Datuk Wan Ahmad Wan Omar, Datuk Mohd Ramli Ali, Datuk Dr. P. Manogram, Datuk Christopher Wan Soo Kee, Datuk Md Yusop Mansor dan Abdul Aziz Khalidin.

PRK Kuala Besut dianggap paling menarik ekoran ianya meupakan PRK pertama yang diadakan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Kerusi DUN Kuala Besut yang digalas oleh Allahyarham Datuk Dr Rahman Mokhtar kini dipertandingkan selepas Speaker DUN Terengganu mengumumkan pengosongan kerusi tersebut.

Rahman meninggal dunia pada 26 Jun lalu di Hospital Sultanah Nur Zahirah akibat kanser paru-paru.

Pada PRU13, Rahman (BN) mengalahkan Napisah Ismail (PAS) dengan majoriti 2,434 undi.

sumber http://www.rakyatnews.my/index.php/2013070569802/politik/pilihan-raya-kecil-kuala-besut-pada-24-julai

PM : Konflik Mesir Bukti Perubahan Bukan Jaminan buat Rakyat.

alt

LONDON 5 Julai - Rakyat Malaysia perlu mengambil iktibar daripada konflik di Mesir apabila perubahan yang ingin dituntut tidak semestinya menjamin kemakmuran dan kesejahteraan rakyat.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perubahan yang tidak diurus dengan baik boleh membawa kepada penderitaan rakyat seperti kenaikan harga barangan, peningkatan pengangguran dan industri pelancongan menjadi lumpuh.
"Akhirnya, ia membawa kepada rakyat sendiri yang menuntut kepada perubahan sekali lagi yang mana perubahan itu tidak memenuhi kehendak dan apa yang diharapkan oleh kita," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau mengulas mengenai konflik terbaru di Mesir yang menyaksikan penggulingan Presiden Mohamed Morsi, pemimpin yang dipilih secara demokrasi oleh rakyat Mesir pada 30 Jun 2012 bagi menggantikan Hosni Mubarak.

Najib menjelaskan, apa yang penting bagi Mesir adalah untuk mencari penyelesaian secara aman selain memastikan proses pilihan raya diadakan di masa terdekat, dengan dijalankan secara adil dan inklusif.

Tegasnya, peristiwa yang berlaku itu adalah soal dalaman Mesir, "walaupun kita tidak sokong tindakan ketenteraan, tetapi ia sudah terjadi."
 
BACA LAGI KLIK SINI

Kenyataan Media Ketua Pemuda UMNO Malaysia Berhubung Pergolakan di Mesir



Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengecam rampasan kuasa dan penahanan Presiden Mohammed Mursi. Insiden yang tercetus selepas demonstrasi berpanjangan ini bukan sahaja telah meragut nyawa, tetapi juga membawa rusuhan dan pertembungan ganas antara pihak penyokong dan penentang kerajaan di sana.

Harus diingat bahawa Presiden Mohammed Mursi adalah seorang pemimpin yang telah dipilih secara demokratik oleh rakyat Mesir melalui proses pilihan raya dan bukannya rusuhan jalanan. Beliau tidak sepatutnya digulingkan dengan sebegitu rupa kerana ini bukan sahaja melanggari prinsip dan amalan demokrasi tetapi juga mengkhianati amanah rakyat.

 BACA LAGI DI SINI http://brojinggo.blogspot.com/2013/07/kenyataan-media-ketua-pergerakan-pemuda.html