Wednesday, 26 June 2013

Rakyat Selangor Mahu Projek BABI 100 Juta?!


kes perbicaraan saman Ahli Parlimen Seputeh terhadap Utusan Malaysia panas apabila Teresa Kok mengakui bahawa kerajaan PR selangor telah membincangkan projek ternakan BABI yang bernilai RM 100 juta.

Wahh! Ini rupanya yang rakyat negeri Selangor mahukan. Konsep sama rata yang diperjuangkan pakatan haprak ni di adaptasi dengan pemberian BABI bernilai RM100 juta. bukan projek kecik anak ni beb. Aku nak tanya, berapa banyak dah masjid dan surau yang Khalid tidur ni dah buat? kenapa binatang haram BABI tu juga yang kau nak buat?

belum reda bab tu, si Kok ni juga mengaku bahawa kerajaan selangor ada membincangkan untuk membuka kuota sebanyak 10% agar membenarkan pelajar bukan bumiputera melanjutkan pelajaran di UiTM.  aku tak faham la apa masalah pengundi di Selangor ni. kenapa bengap sangap, apa korang tak sedar ke perkara ni semua. Inikah hak kebebasan yang rakyat di selangor mahukan? totok PAS tu tak payah nak hurai lebih la, puak totok memang sanggup gadai agama demi perjuangan politik sampah. sedangkan kalimah Allah pun sanggup mereka gadai, inikan pula BABI kok.

Itu tak masuk bab JAIS yang menyalurkan peruntukan kepada orang bukan Islam. Memang baguslah Selangor ni, orang Islam bayar zakat tapi hasil kutipan dikongsi semua termasuk bukan Islam. Konsep sama rata ini rupanya yang rakyat di Selangor mahukan. Lepas ni tak pelik la kalau gereja lagi besar dari masjid, atau mungkin berhala BABI terbesar di ASIA berada di Selangor.

OPEN HOUSE RAYA NEGERI SELANGOR MAKAN BABI LA LEPAS NI YEE?

BACA LAGI KLIK SINI

Kematian ADUN Besut: SPR tidak perlu adakan Pilihanraya kecil?

Dr_A_Rahman_bin_Mokhtar

SEJAK berita mengenai kematian ADUN Kuala Besut, Datuk Dr Abdul Rahman Mokhtar akibat kanser paru-paru tersebar secara meluas pagi tadi, timbul banyak persoalan sama ada satu pilihanraya kecil perlu diadakan atau tidak?

Ini berikutan dakwaan sesetengah pihak mengenai kewujudan Fasal 2, Bahagian 5 yang menyebut “tiada pilihanraya kecil jika kematian ADUN dalam 60 hari selepas pilihanraya umum.”

Terlebih dahulu penulis ingin menegaskan bahawa, kita membangkitkan persoalan ini bukan soal kerana menghormati kematian Allahyarham, tapi isu ini mendapat publisiti meluas berikutan kedudukan kerusi DUN Terengganu antara BN dan pakatan pembangkang yang hanya berselisih 2 kerusi sahaja.

Menariknya, jika diadakan pilihanraya kecil dan pembangkang menang, maka kedudukan adalah seri dengan setiap parti kerajaan dan pembangkang mempunyai 16 kerusi masing-masing di DUN. Bagaimanapun mengikut undang-undang, jika keadaan ini berlaku, Speaker mempunyai kuasa untuk mengundi dan memilih parti yang mana satu.

Itu sedikit sebanyak penerangan kenapa kita bangkitkan perkara ini sekarang, bukan sebab tidak menghormati pemergian Allahyarham.

Balik pada isu tadi, penulis telah membuat carian dan kajian di Internet tapi tidak menjumpai apa-apa rujukan mengenai artikel yang dimaksudkan dalam undang-undang pilihanraya negara kita. Sebab dalam masa yang sama, Fasal 5 Arikel 19 undang-undang yang sama menyebut ”sesuatu kekosongan luar jangka hendaklah diisi dalam tempoh 60 hari dari tarikh yang dipastikan SPR”.

BACA SELANJUTNYA KLIK SINI

AL-FATIHAH..

Monday, 24 June 2013

BN WUJUD MAKMAL POLITIK, SATU LAGI BUKTI TRANSFORMASI

KUALA LUMPUR, 24 Jun – Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, mesyuarat ahli Majlis Tertinggi BN telah memutuskan untuk mengadakan makmal politik yang akan diadakan pada bulan Julai akan datang.

Ujarnya, ini adalah berdasarkan apa yang telah berlaku dalam Pilihan Raya Umum (RPU) ke-13 yang lalu dan mengambil kira senario pencapaian BN dan aliran trend pengundian ketika ini. Maka jelas beliau intipati makmal politik ini kelak akan membincangkan perubahan yang perlu dilakukan dalam BN. “Perubahan tersebut mungkin dalam bentuk struktur, branding (penjenamaan), dasar atau ketiga-tiganya sekali.

Ini adalah berdasarkan apa yang telah dapat dilihat semasa PRU-13 yang lalu yang menyaksikan lanskap politik yang telah berubah. “Perubahan ini adalah untuk kejayaan BN pada masa hadapan. Makmal politik ini juga akan disertai oleh tiga wakil daripada setiap parti komponen, wakil NGO, tokoh-tokoh dan juga wakil belia,” ujarnya dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi BN di PWTC hari ini.

Tambah beliau lagi, makmal politik ini akan mengambil kira semua cadangan yang dikemukakan dan ianya akan dipertimbangkan sebaik mungkin untuk diterapkan dalam parti BN. - MediaUMNO

Friday, 21 June 2013

NAHH!! AMBIK KAU!! MENTERI WILAYAH SELAMBER GEGAR PADANG MERBOK?!

Gua macam tak percaya bila dapat info Menteri Wilayah YB Ku Nan nak turun padang merbok.

Apa yang gua sangka tu memang betul! Tunggu punya tunggu sekali Ku Nan sampai. Dalam kepala gua ni masa Ku Nan nak turun gua harap sangat Ku Nan balun puak spender ni.

Memang harapan gua menjadi kenyataan. Memang steady bila seorang menteri yang bertanggungjawab menjaga kebajikan warga wilayah dengan selamber je turun.

Terkejut beruk puak2 spender bontot ni, memang terbaik la YB! Gua happy gila bila dengar Ku Nan cakap "kita akan buat laporan polis jika penganjur tetap bertegas mahu berkumpul di sini".

Masa Ku Nan sampai tu berduyun-duyun cacai PR datang dekat, gua usha juga kot la ada leader cacai ni. Puihhhhhh!! Haram tak nampak, menteri BN ni jugak la yang prihatin turun tengok rakyatnya. Geng taik ni ada la nk spin bukan2 tu, lu orang ready je nak balun balik!

Ku Nan sempat juga berjumpa dengan polis & penguatkuasa yang bertugas, Ku Nan cakap kesian kena bertugas masa keadaan jerebu. Haishhhh memang bangsat la puak bontot spender ni.

Tapi yang best tu ramai jugak la geng spender bontot yang mungkin ada akal sikit boleh datang senyum bersalam berbual dengan Ku Nan. Mungkin diorg ni terharu bila Menteri turun, yela nak tunggu bang non turun? Main bontot jela mamat tu tau.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
AMACAM?? MASSIVE RESPECT 4 KU NAN!

TAHNIAH! AKHIRNYA DATUK KHAIRUN TURUN PUTRAJAYA!

Akhirnya khairun berjaya menangkis segala persoalan yang timbul sejak kebelakangan ini berkenaan dengan spekulasi dan hentaman dari blogger apabila beliau dikatakan mahu bertanding di Putrajaya sebagai KP tapi tidak pernah tunjuk muka.

Khairun yang juga AJK Umno Bahagian juga dikatakan tidak pernah hadir membantu calon parlimen Putrajaya YB DS Ku Nan, apatah lagi hadir ke Mesyuarat AJK Bahagian.

Tapi itu semua dulu, sepatutnya kita perlu buang perkara atau sejarah silam ini. manusia boleh berubah, jangan kita sesuka hati nak hentam orang atau buka aib sesama kita.

BTW nak bagitau yang khairun dah turun Putrajaya, tapi turun makan dengan Tun Mahathir jela. HAHAHAHAHA!!


tapi yang best tu, BTW rasa macam ada yang tak kena bila makan malam Tun M ni anjuran Perbadanan kan? Jadi apa kaitan dengan si khairun ni? Adakah bapaknya yang juga Presiden Perbadanan Putrajaya ada motif tersembunyi dengan membawa sekali anaknya untuk bersama Tun M ke majlis makan malam di Cruise Tasik Putrajaya. Hurmmm.. 


ADAKAH PASANGAN ANAK BERANAK INI ADA AGENDA TERSENDIRI?

APAKAH TUJUAN SEBENAR MAJLIS MAKAN MALAM INI?

HURMMMMMMMMMMMMMMMMM............................??????? 
 


Thursday, 20 June 2013

GENERASI MELAYU DAP PENGKHIANAT BANGSA SENDIRI!

NAIB Canselor/Presiden Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Tan Sri Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar sekadar tersenyum sinis apabila penulis 'mengusik' akan kenyataan seseorang dari Suaram baru-baru ini terhadap institusi berteraskan Melayu itu.

Cuma, tidak perlulah penulis mencatat nama individu terbabit ini kerana dia bukanlah orang penting yang perlu diketahui umum, cukup dengan ungkapan yang begitu menjengkelkan - mahukan kerajaan memansuhkan dasar UiTM yang hanya menerima kemasukan daripada bumiputera.
Kata individu yang diyakini penulis itu cuba berlagak untuk menjadi populis dengan mengeluarkan kenyataan kontroversi - seperti mana trend mereka daripada pembangkang - yang bunyinya begini: "Dasar (UiTM) itu telah melanggar Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Perkauman."

Teruk! maka tak perlulah penulis memanjangkan lagi permintaan mengarut si jengkel ini. Dan apabila ditanyakan kepada Dr. Sahol Hamid, beliau tersenyum lagi. Tetapi kali ini senyuman penuh makna.
"Saya cukup yakin isu ini hanya diperbesarkan-besarkan oleh pihak atau mereka yang hendak publisiti murahan...akan ada debat dan selepas itu hilang begitu sahaja seperti mana sebelum ini," kata beliau di Canseleri Tuanku Syed Sirajuddin, UiTM Shah Alam kelmarin.

Sahol Hamid nampaknya tidak menghabiskan komennya itu tetapi lebih menarik perhatian penulis kepada satu perkara besar mengenai UiTM.

"Anda dan rakyat Malaysia kena tahu ini. Kewujudan UiTM yang kini memiliki hampir 200,000 pelajar ini telah menyelamatkan negara kita. Cuba bayangkan kalau UiTM ini tidak wujud. Mungkin ramai orang Melayu dan bumiputera jadi golongan miskin dan tidak berdaya. Mungkin orang Melayu selama-lamanya menjadi hamba di tanah air sendiri.

"Dengan keupayaan UiTM sehingga hari ini melahirkan hampir setengah juta profesional Melayu, maka institusi ini berperanan sebagai pengimbang ekonomi dan menjauhkan ketidaktenteraman dalam kalangan kaum-kaum. Kalau tanpa UiTM, kalau tanpa Kerajaan Barisan Nasional menampung perbelanjaan membina dan menggerakkan aliran pelajarnya, profesional Melayu tidak akan lahir, kemudian berkembang," katanya.
Dan tegas Sahol Hamid, oleh kerana ada polisi sedemikian (UiTM hanya dibuka untuk Melayu/bumiputera), manfaatnya ramai Melayu menyertai bidang profesional.

"Kalau orang Melayu tidak diberi pendidikan, usahkan apa, ekonomi pun sukar disaingi mereka, maka tentu sekali orang Melayu memberontak. Dan ini tentu merugikan bangsa-bangsa lain," katanya.
Sahol Hamid mengambil contoh mudah. Katakan UiTM benar-benar mahu ditutup. Dan cuma ada Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) yang 99.9 peratus pelajar yang masuk adalah Cina dengan sokongan kuat daripada persatuan-persatuan mereka.

Dalam aspek ini, kalau pelajar Melayu terbabit beria-ria hendak menyertai UTAR pun, tetapi akhirnya pasti dia tidak akan pergi juga. Ini kerana akan melibatkan banyak kekangan di hadapan. Iaitu, dari sudut agama - soal halal haram termasuk aspek pemakanan.

"Tutup UiTM bermakna hanya UTAR yang matlamatnya membangunkan profesional Cina akan wujud dan sama juga dengan kolej di Sungai Petani yang dimiliki MIC. Jadi, kenapa nak persoal UiTM, bukankah mereka juga rasis?," katanya.

Dalam soal ini, kata beliau, dengan adanya UTAR untuk kaum Cina, UiTM (Melayu) manakala MIC dengan kolej tersendiri untuk masyarakat itu, maka sekarang adalah formula tercantik dengan semua bangsa ada peluang untuk mendapat pendidikan.

"Cuma, ada sebilangan yang tidak bersetuju dengan perkembangan UiTM itu. Malah, yang mengejutkan saya, suara tidak puas hati ini datangnya daripada orang Melayu sendiri. Mereka ini kononnya elit dan Melayu liberal.

"Dan ada tanggapan, kalau semua Melayu duduk di situ (contohnya pelajar UiTM yang kelayakannya semua Melayu), maka akan habis mundurlah bangsa dan negara ini. "Untuk menjawabnya, saya minta anda pandang sekeliling. Di Rusia, Jerman hatta Jepun dan Korea (Selatan) sekali pun, adakah terdapat bangsa-bangsa lain. Adakah terdapat Melayu, Cina dan India di negara-negara berkenaan. Adakah negara itu daif," katanya.

Di Amerika misalnya, mereka melakukan perkara yang sama untuk membantu kumpulan penduduk kulit hitam berpeluang masuk ke universiti. Sebarang resolusi untuk meningkatkan tahap pendidikan golongan tertentu adalah perkara yang perlu disambut baik dan bukan dipertikaikan
Kata Sahol Hamid: "Cuba bayangkan kalau Melayu tidak ada kerja. Yang susah hati ialah bangsa lain sebab keamanan terancam (hasil rasa tidak puas hati terbelenggu di negara sendiri). Inilah yang berlaku di Syria, Mesir dan Turki. Jangan rosakkan UiTM dengan sentimen politik dan rasisme.

"Dan kita perlukan orang Melayu yang terpelajar dan lebih ramai yang sokong kerajaan.
"Peluang untuk mendapat pendidikan tetap ada untuk semua kaum, jadi tidak timbul isu langgar hak asasi manusia mahupun melanggar mana-mana syarat antarabangsa. UiTM adalah untuk membantu anak bumiputera bersaing secara adil." Kata Sahol Hamid lagi, UiTM bercita-cita besar untuk memastikan kemakmuran Melayu terus terbela dan terpelihara.

"UiTM menyokong kerajaan BN dan UMNO sebab hanya BN dapat menentukan masa depan dan kedudukan orang Melayu serta bumiputera di Sabah dan Sarawak," katanya.
Menyifatkan UiTM sebagai benteng terakhir dalam mempertahankan kuasa dan survival Melayu, beliau percaya, akan ada pihak tertentu cuba melemahkan benteng terakhir tersebut dengan menghukum orang Melayu."Cuma, jangan nanti orang Melayu sendiri menjadi pengkhianat," kata Sahol Hamid.

Dalam soal ini juga, beliau melahirkan rasa yang cukup khuatir berikutan kebanyakan pelajar universiti kini lebih senang menerokai media baru sehingga terkurung dalam 'kawalan' media tersebut.
Kata beliau: "Ini amat berbahaya kepada mana-mana yang menjadi kerajaan. Ini kerana mereka ini (golongan muda) tidak banyak mengikuti buku. Kalau ditempatkan ke cerita asal atau cerita separuh betul, mereka pasti tidak akan dapat tumpukan kepada maklumat berfakta dan sains fiksyen."

Apa pun, Sahol Hamid berpendapat, pelajar Melayu harus mengubah budaya pemikiran mereka dengan lebih mengutamakan membaca sesuatu dari sudut fakta, sejarah dan kesusasteraan.
"Mempelajari sejarah dan geografi, ini semua proses mengembangkan minda. Dan kepada saya, media baru ini telah merosakkan minda kita semua," katanya.

Cuma, tidak perlulah seseorang dari Suaram 'bagai menyalak bukit' termasuk mendakwa dasar kemasukan UiTM kononnya sebagai hipokrit (kerana mendakwa UiTM adalah institusi awam yang dibiayai 100 peratus daripada wang pembayar cukai).


"Di seluruh dunia ada universiti untuk semua golongan. Ada AlI Woman University dan All Sunni University malahan All Black University pun ada. Adakah ini bermakna kita rasis. Mengapa UiTM, tidak UTAR menjadi topik Suaram ini?," kata Sahol Hamid mengakhiri sarapan setengah jam bersamanya itu.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20130620/re_01/Kenapa-tuding-UiTM-tidak-UTAR#ixzz2WpC1RaEs © Utusan Melayu (M) Bhd

PARLIMEN MALAYSIA KENA SERANG??

SMS YG DIEDAR PTG INI

BAHAYA pertukaran regime: Salam, menurut info dalaman, PR rancang buat rusuhan di Parlimen bermula malam ini dan akan cuba cetuskan keadaan hingga kerajaan isytihar darurat agar Parlimen di gantung, pihak media asing sudah siap sedia dan kapal US sudah ada standby di Indonesia. Sebab itulah Husam keluar fatwa siapa mati dalam demo di padang Merbok sebagai mati syahid. Mohon semua jangan terlibat dan minta keluarga semua jgn ikut serta segala demo dan rusuhan yg sebenarnya rancangan Zionis dgn ejen2nya.

Pls feel free to translate and distribute. Prevent our peace & stability fr becoming another mayhem and civil war.

Psttt; CUTI POLIS PUN DIBEKUKAN, MEMANG MENYUSAHKAN ORANG LA GENG BONTOT SPENDER NIE!!!  MOHON PIHAK BERKUASA SIASAT PENYEBARAN MESEJ INI. PERKARA NI SERIUS!!!

Wednesday, 19 June 2013

DAP CAUVINIS YANG HIPOKRIT!

Inilah dia rupanya puak pembangkang. Malu nak pakai baju pakatan spender & bontot bagi anak pakai. lepas tu datang merengek dekat hospital kerajaan.
BODOH PUNYA CINA DAP!


HOSPITAL DAP TAK DA SUBSIDI KE? ATAU MEMANG DAP TAK SEDIAKAN HOSPITAL? 

KENAPA TAK PERGI HOSPITAL PKR? ATAU SELANGOR TAK ADA HOSPITAL PKR?

KENAPA TAK PERGI HOSPITAL PAS? ATAU PAS HANYA TAU MAIN BONTOT DENGAN SPENDER?


ISLAM PAS MAIN BONTOT PUN HALAL?

TERGELINCIR???
LUBANG DEPAN DENGAN BELAKANG PUN DAH TAK BOLEH BEZA?
ELOK LA TU, BANG NON MESTI HAPPY NI DAPAT LA ANAK IKAN BARU LEPAS NI.


KALAU DAH BERNAFSU KAN BINATANG, INILAH JADINYA. DAH KENA BALUN DENGAN BANG NON KOT. TU YANG LAIN MACAM SANGAP NYA TU. HAHAHAHA!!

Wednesday, 12 June 2013

Kalau Ikut Bontot Nuar Semuanya Halal!!

Inilah masalah kalau dah bodoh tu bodoh juga. otak memang letak kat lutut. Kenapa la bodoh sangat cacai ni, fikir la orang lain. jangan nak main hentam ikut suka hati bontot nuar tu je dia tu semuanya halal. setakat main jubur, kalimah Allah pun dia boleh gadaikan.
 
 

CONTOH PEMIMPIN YANG BAIK. LIHAT BELIAU BUKAN MENOLAK, TETAPI BERI PILIHAN YANG LEBIH BAIK.

"Pada saya, Padang Merbok terbuka dan kita tidak boleh beri kepada mereka (untuk melakukan perhimpunan). Kita ada undang-undang, bukannya tiada. Jadi, mereka perlu akur akan undang-undang itu dengan memilih tempat lain.

"Kalau nak Stadium Merdeka contohnya, cakap sahaja dengan tuan punya, begitu juga Stadium Bukit Jalil," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Bersama Pelanggan Kementerian Wilayah Persekutuan bersama Agensi hari ini.

akhirnya kalimah ALLAH boleh diguna pakai oleh kristian?


Tahniah PAS kerana akhirnya berjaya mengislamkan kafir2 laknatullah. Inilah ajaran Islam PAS yang mereka agung-agungkan kononya kafir-kafir ni dah dapat hidayah. Ini ambik kau hidayah yang kau nak sangat!