Monday, 7 October 2013

Hasrat Seorang GURU Berkhidmat Untuk Anak Bangsa


Rahimi Abdul Karim mungkin dianggap sebagai muka baru di dalam arena politik tanah air. Namun hakikatnya beliau bukanlah asing di dalam gerakerja politik Pemuda UMNO bahagian Kelana Jaya dan di peringkat Pemuda UMNO dan BN pusat.

Beliau yang merupakan Naib Ketua Pemuda UMNO Cawangan Subang Jaya Utama menawarkan diri untuk bertanding sebagai ahli jawatankuasa Pemuda UMNO bahagian Kelana Jaya dan Exco Pemuda
UMNO Malaysia berhasrat untuk membawa suara akar umbi ke peringkat nasional dengan motto
“dari akar umbi untuk akar umbi".

Rahimi Abdul Karim, 32, yang kini merupakan seorang guru di Sekolah Menengah Kebangsaan
Cheras merupakan seorang graduan lulusan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan Eletrik dari Universiti
Teknologi Malaysia (UTM) Skudai dan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuala Berang bukanlah
baru di dalam era politik tanah air. Beliau yang bergerak secara aktif di akar umbi melalu pergerakan
pemuda UMNO bahagian Kelana Jaya juga turut melibatkan diri di dalam beberapa program pemuda
UMNO dan BN di peringkat pusat.

Keputusan untuk bertanding di peringkat pusat diambil setelah menerima pandangan dan sokongan
daripada pelbagai pihak terutamanya daripada ‘orang lama’ UMNO dan rakan-rakan Pemuda di
peringkat bahagian dan pusat. Sambutan yang menggalakkan terhadap idea beliau mengenai agenda
pendidikan Melayu dan miskin bandar selain membawa suara akar umbi Pemuda ke pusat
mengukuhkan lagi hasrat beliau untuk menawarkan diri sebagai exco Pemuda UMNO Malaysia.

Berlatar belakangkan seorang pendidik, beliau melihat perjuangan pembangunan pendidikan anak
bangsa Melayu terutamanya di kawasan bandar dan luar bandar perlu diperkukuhkan dan diberikan
lebih perhatian. Terdapat sesetengah anggapan bahawa pelajar melayu yang berada di bandar
mempunyai akses pendidikan yang lebih baik, namun begitu kemiskinan di bandar juga wujud dan
pelajar melayu tidak terkecuali berada dalam kelompok tersebut.

“Sebagai seorang pendidik di salah sebuah sekolah yang berada di bandar, saya melihat sendiri ada
pelajar yang kurang berkemampuan dari segi kemudahan asas seperti pakaian, alat tulis dan
kemudahan pengangkutan untuk ke sekolah. Mereka juga tidak mampu untuk mendapatkan kelas
tambahan seperti pelajar lain malah ada yang terpaksa bekerja sambilan selepas sekolah bagi
membantu keluarga”.

Pendidikan menurut beliau lagi merupakan asas paling penting di dalam pembangunan bangsa
Melayu terutamanya dari segi ekonomi. “Pendidikan sebenarnya merupakan perkara yang paling
asas di dalam pembangunan sosio ekonomi bangsa Melayu. Tanpa ilmu, agenda transformasi
ekonomi Melayu tidak akan dapat dicapai”.

 “Insyaallah dengan berbekalkan pengalaman sebagai seorang pendidik dan gerakkerja Pemuda
UMNO sejak di peringkat akar umbi, saya akan membawa agenda perjuangan pendidikan Melayu
dan miskin bandar sebagai salah satu teras di dalam transformasi pergerakan Pemuda UMNO
Malaysia selain membuka ruang seluas-luasnya kepada akar umbi untuk mendengar denyut nadi
mereka”.

Thursday, 3 October 2013

Sebagai Bukti Ketelusan, Jabatan Audit Negara Juga Bakal Diaudit?


AGAK sukar penulis nak menerima penjelasan bahawa isu senjata serta peralatan lain yang hilang bernilai RM 1.3 juta dan bayaran artis K-Pop dalam Festival Belia tahun lepas, seperti dinyatakan dalam audit 2012 oleh Jabatan Audit Negara ke atas Polis Diraja Malaysia (PDRM) kelmarin dan Kementerian Belia & Sukan (KBS) semalam,menjadi sensasi kerana peranan media.

Bukan kerana ’setup’ pihak tertentu dalam Jabatan Audit supaya ia menjadi begitu.


Maklum sajalah, kebelakangan ini pihak polis menjadi sasaran pembangkang akibat kejayaan pasukan tersebut menumpaskan banyak kumpulan kongsi gelap, termasuk menembak mati anggota kumpulan haram terbabit dlaam Ops Cantas Khas.


Malah, polis dikecam lebih teruk apabila Ops Cantas dilancarkan berbanding ketika lebih 30 kematian akibat pergaduhan antara kumpulan kongsi gelap berlaku sejak April lepas.


Pendek kata disitu, takkanlah tengah-tengah polis menjadi kecaman pembangkang, tiba-tiba laporan audit mengenai kehilangan senjata ini menjadi antara yang pertama sekali di highlightkan oleh Ketua Audit Negara di parlimen?


Sementara KBS pula tak pasal-pasal dituduh penipu kerana Menteri sebelumnya, Datuk Seri Shabery Chik pernah mengeluarkan kenyataan menafikan wang kerajaan digunakan untuk membayar kedatangan kumpulan tersebut. Walhal wang itu memang sumbangan pihak swasta yang dimasukkan dalam akaun KBS untuk tujuan tersebut.


Itulah yang nak disebutkan hari ini tentang kebarangkalian ‘peranan’ dimainkan Jabatan Audit sehingga menyebabkan polis, Kementerian Belia & Sukan (KBS) menjadi mangsa persepsi buruk masyarakat kerana ’keculasan’ Jabatan Audit membuat pendedahan ‘mengikut buku’.


Walhal tahu dah berdasarkan pengalaman yang lepas-lepas, orang tak begitu peduli tentang penjelasan yang dibuat kemudian oleh Kementerian berkaitan, yang penting apa tertulis dalam laporan Ketua Audit Negara saja.


Menjadi tanda tanya, entah kenapa Jabatan Audit tidak mengendahkan jawapan balas yang dihantar Kementerian Dalam Negeri berhubung kehilangan senjata dan peralatan lain yang berlaku dalam PDRM. Mungkinlah jawapan balas itu tidak sempat dimasukkan dalam laporan audit Ketua Audit Negara, tapi sekurang-kurangnya untuk versi yang diedarkan kepada ahli parlimen ini, letaklah footnote atau yang seumpamanya untuk menyatakan jawapan telah dibuat.


Apa susah sangat ke? Samalah kes dengan KBS, kenapa dicicirkan maklumat bahawa wang itu datang dari sumbangan swasta yang dimasukkan dalam akaun KBS untuk dibayar kepada syarikat yang menguruskan kedatangan kumpulan K-Pop tersebut? Adakah memang prosedurnya begitu atau ada niat lain yang tersembunyi? ~MyKMU

Wasatiyyah dalam UMNO: Fathul Bari Selangkah ke EXCO



UMNO perlu memberi pengiktirafan dan platform seluas-luasnya kepada golongan agama untuk bersuara lebih lantang membabitkan isu-isu Islam tanpa terikat dengan kepentingan politik.

Pengerusi Jawatankuasa Himpunan Ulama Muda (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahya berkata, ruangan tersebut tidak semestinya diterjemahkan melalui penubuhan sebuah majlis atau sayap berlainan tetapi hanya perlu memperkasakan biro agama sedia ada dengan menambah baik struktur, suara dan gerakan agar dapat dirasai kewujudannya oleh rakyat.

Beliau yang menawarkan diri bertanding untuk jawatan Exco Pemuda pada pemilihan parti kali ini berkata, UMNO perlu merealisasikan secara serius usaha untuk menegak, mempertahan dan mengembangkan Islam sebagaimana yang termaktub dalam perlembagaan parti dengan tidak bersikap apologetik sebaliknya menjuarai isu-isu Islam supaya pihak lain tidak mengambil kesempatan untuk menuduh parti itu menolak Islam.

"Kita mahu melihat golongan agama dalam UMNO dapat berperanan lebih luas dengan memberikan pandangan mereka dalam konteks nasional dan antarabangsa supaya suara orang agama dalam parti ini bukan berbentuk individu tetapi berpendirian mewakili parti keseluruhannya.

"Pada masa sama platform tersebut harus bebas dengan keterikatan politik yang meletakkan agama lebih tinggi tidak hanya sekadar mampu membaca doa di majlis-majlis penganjurannya supaya pengiktirafan itu dapat mengembalikan semula keyakinan rakyat kepada UMNO," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sejarah UMNO membuktikan parti itu pernah melahirkan beberapa tokoh agama antaranya Allahyarham Tan Sri Dr. Abdul Hamid Othman, Tan Sri Dr. Mohd. Yusof Noor dan Datuk Zainal Abidin Abdul Kadir.

Dalam pada itu, Fathul Bari berkata, walaupun pelbagai usaha memartabatkan Islam telah dilaksanakan UMNO, tetapi persepsi negatif yang wujud di minda rakyat adalah sebaliknya.

Oleh itu, jelas beliau, dengan penyertaan lebih ramai golongan agama dalam UMNO kali ini mampu membuktikan parti telah melakukan proses transformasi dan pemerkasaan Islam selain telah menubuhkan Institut Wasatiyyah serta institusi-institusi Islam sedia ada yang telah pun diiktiraf di peringkat antarabangsa.

"Rakyat tidak sewajarnya hanya melihat kepada kekurangan tertentu tetapi perlu ingat kerajaan pimpinan UMNO dan Barisan Nasional (BN) yang menggerakkan Islam dari semasa ke semasa sejak awal penubuhan negara," katanya.

Sumber: Utusan Malaysia.

Wednesday, 2 October 2013

Calon No 12: Realiti Sebagai Exco Pemuda UMNO Malaysia atau Fantasi Semata-mata?



Bila sekilas pandang mungkin tak ramai yang mengenali saudara Ahmad Faisal bin Abdul Karim sehingga beliau mengumumkan untuk bertanding sebagai salah seorang Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Kekuatan yang beliau perolehi di peringkat bahagian setelah memenangi kerusi no 1 sayap Pemuda UMNO Bahagian Putrajaya tanpa sebarang pertandingan membuktikan kekuatan yang beliau ada di peringkat akar umbi. Perjuangan asas menegakkan prinsip dan maruah parti keramat UMNO sentiasa di dokong oleh Tom yang mana menjadi senjata kuat sehingga membawa kejayaan cemerlang beliau sebagai Ketua Pemuda UMNO Putrajaya. Artikel yang BTMW keluarkan, boleh klik sini Putrajaya Dapat Ketua Pemuda Baru

Putrajaya yang penah mencipta fenomena dalam sejarah Pemuda UMNO Malaysia sebelum ini apabila 4 orang exco dipilih dalam saf kepimpinan Exco Pemuda UMNO Malaysia iaitu Datuk Ahmad Zaki Zahid, Tun Faisal Ismail Aziz, Hishamuddin Yahya (Yeop) dan Datuk Khairun Aseh hari ini diteruskan oleh Tom.

Jika kita singkap latar belakang Tom bukanlah seorang yang 'berada' atau daripada golongan elit. Beliau dilahirkan di Taiping Perak dan kini bekerja di salah sebuah Syarikat Bumiputera yang berjaya M K Land Holding Berhad. Pada awal pembabitan beliau dalam arena politik adalah ketika UMNO Putrajaya masih lagi menyusu dan selepas 2008, Tom telah dilantik sebagai P/SU Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Putrajaya dan berkhidmat sehingga kini.

Hasil titik tolak daripada itu, nama Tom tidak asing lagi dibibir ahli-ahli UMNO baik diperingkat sayap dan bahagian. Bahkan dikalangan warga Putrajaya juga tidak pelik jika BTMW katakan terkenal. Watak beliau yang sangat mudah didekati dan senang dibawa berbincang menjadikan beliau sangat disenangi. Walaupun berbeza pangkat dan umur, tetapi tidak sedikit pun menjadi penghalang kepada beliau untuk mendekati golongan muda di Putrajaya dan bertukar pandangan. 

Dek kerana sikap rendah diri dan 'easy going' nya beliau diberi kepercayaan untuk memimpin Kelab Belia Komuniti Putrajaya (KBKP) sejak 2010 sehingga sekarang. Kejayaan yang dicapai KBKP dibawah pimpinan Tom telah mengukir sejarahnya yang tersendiri. Banyak aktiviti pembangunan dan komuniti melibatkan anak muda berjaya dijalankan di Putrajaya. Lahir sebuah Bazaar Laman Perdana atas kerjasama Perbadanan Putrajaya yang memberi ruang kepada belia di Putrajaya untuk berjinak dalam bidang usahawan kecil selain pembangunan sukan yang tidak henti-henti dilaksanakan untuk belia di Putrajaya.

Selain itu, Tom turut tersenarai dalam 10 Top Exco yang menjadi topik perbincangan oleh sebuah blog yang dikenali sebagai 1Peluru.com. Boleh lihat di sini Hot Top10 EXCO Pemuda UMNO Malaysia

BTMW yakin jika perwakilan yang akan memilih pada 12hb ini memberi ruang dan peluang kepada Saudara Ahmad Faisal Abdul Karim atau Tom dilantik sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, pastinya ia akan menjadi titik tolak kepada kematangan parti UMNO dalam memacu sebuah negara bangsa yang berjaya. Fundamentals Issues  yang menjadi bekalan Tom untuk menegakkan Alif Ba Ta In Shaa Allah beroleh kejayaan cemerlang.

BTMW merayu kepada semua perwakilan agar memilih calon yang benar-benar mampu membawa suara akar umbi, dalam usaha kita mempertahankan negara tercinta ini daripada anasir jahat dan menjaga harta peninggalan nenek moyang kita untuk generasi akan datang.



BONGKAR! MCA & GERAKAN Sokong PR Batal Akta Pencegahan Jenayah?!

Akta pencegahan jenayah yang menimbulkan kontroversi apabila MP Pembangkang rata-ratanya mengatakan bahawa akta ini atau dikenali dengan PCA 1959 akan menutup ruang demokrasi sebagai rakyat Malaysia dan turut dikecam sehinggakan ada yang menggelar sebagai ISA 2.0 hari ini lulus untuk sesi pembentangan kedua.

Proses undian yang dilakukan di parlimen petang tadi mendapat sokongan sebanyak 115 undi berbanding yang menolak sebanyak 66 undi.

Saturday, 21 September 2013

Putrajaya Dapat Ketua Pemuda Baru!

Tom ketika menyerahkan borang pendaftaran petang tadi di Pejabat UMNO PWTC

Mungkin jika nak disamakan dengan kejayaan DS Najib dan Tan Sri Muhyiddin mengekalkan jawatan tanpa bertanding tidak setaraf dengan kejayaan Tom. Tapi itulah realiti yang BTMW rasakan sekarang selepas kaunter penyerahan borang ditutup petang tadi.

Sejarah terukir hari ini di langit Putrajaya apabila Saudara Ahmad Faisal Abdul Karim aka Tom telah berjaya dilantik menjadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Putrajaya.

Jawatan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Putrajaya yang pada mulanya dijangka sengit dengan perebutan dijangka berlaku sekurang-kurangnya dua penjuru hari ini berakhir dengan kemenangan selesa. Selepas kaunter ditutup, hanya satu sahaja borang bagi merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Putrajaya dan ini cukup untuk membuktikan betapa kuatnya sokongan akar umbi kepada Tom.

Monday, 2 September 2013

[VIDEO] PANAS!! Menteri Wilayah Persekutuan Arah Roboh Kuil?! Isu Sebenar Terjawab!


Kecoh tengahari tadi bila sekumpulan aktivitis membuat demontrasi dihadapan kuil Sri Munewarar Kaliyaman di Jalan P. Ramlee. Tujuan demo ini diadakan kerana membantah tindakan DBKL yang dikatakan akan meroboh kuil yang berusia lebih 101 tahun itu. Antara aktivis yang berdemo termasuklah Fahmi Reza yang video kontroversi beliau ketika demonstrasi pembangkang di Dataran Merdeka tahun lepas. Lihat sini [Video] Anak siapa tidur satu khemah dengan Fahmi Reza ni? Demo #MansuhPTPTN rosakkan mahasiswa..


Kawasan Tapak kuil tersebut adalah kawasan hak milik Hap Seng yang akan dibangunkan untuk projek pembangunan dan mencantikkan semula kawasan tersebut. Mahkamah juga telah mengeluarkan surat arahan meorobohkan kuil tersebut. Tetapi pihak berkuasa DBKL hanya merobohkan tapak restoran yang diubah suai tanpa permit. Sudahlah dibina diatas tapak haram, boleh lagi menjalankan perniagaan haram. Ini secara langsung merencatkan pemandangan dan boleh mendatangkan bahaya kepada ramai orang.


Sebenarnya, BTMW nak bagitau yang polemik ini didalangi oleh sebuah pihak yang tidak bertanggungjawab. mereka sengaja mengapi-apikan perkara yang tidak masuk akal. Yang berlaku sekarang adalah merobohkan tapak restoran haram yang dibina, dan membina dinding penghadang, pihak berkuasa masih lagi mengekalkan kuil yang sedia ada. Ketua Setiausaha KWP turut memberitahu bahawa DBKL sudah berunding dengan pihak kuil sejak sekian lama, pihak DBKL juga telah bersetuju untuk memindahkan tapak sedia ada kepada tapak baru dan segala kos pembinaan semula kuil akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak DBKL.


BTMW tak salahkan aunty yang berdemo tu, tapi kesiankan dia yang dipermainkan emosi nya oleh puak jahanam yang memang suka mencari publisiti murahan. Bila kena gasak dengan Menteri senyap terdiam tak mampu nak jawab. Katanya seorang peguam, tapi peguam yang tak ada otak, cakap dengan Menteri terjerit-jerit macam monyet. Bila ditunjukkan surat Mahkamah katanya telah dibatalkan, bila ditanya siapa yang membatalkan surat Mahkamah? .....?????????

Sunday, 18 August 2013

Kenapa kereta Proton di Australia lebih murah daripada Proton di Malaysia?



GAMBAR ini adalah propaganda yang sedang meluas dikongsi di FB. Ia disebarluaskan untuk menghasut kebencian terhadap Proton dan kerajaan dengan menggunakan data yang cukup mengelirukan. Sebelum kita membuat penilaian, ada baiknya kita membuat analisa secara objektif.
...
Persoalannya, adakah benar kereta Preve lebih murah di Australia berbanding Malaysia? Jawapannya adalah Ya dan Tidak. Ia adalah lebih murah di Australia kerana cukai tidak dikutip sepenuhnya ketika pembelian dibuat.

Di Malaysia, kereta Proton juga tertakluk kepada cukai eksesais walaupun cukai import bagi Proton adalah lebih kecil.

Tahukan anda bahawa di Malaysia, kita memberi subsidi petrol tetapi di Australia, bukan sahaja petrol tidak disubsidikan, malah mereka mengenakan dua jenis cukai eksais petrol dan kemudian GST petrol?

Ini bermakna, setiap kali anda mengepam petrol atau memandu, kerajaan Australia mengutip cukai daripada anda. Petrol di Australia adalah kira-kira RM4.46 seliter berbanding RM1.80 seliter di Malaysia. (Semua harga berdasarkan negeri Victoria. Sydney adalah lebih mahal)

Cukai jalan di Australia pula adalah kira-kira RM2,100 setahun manakala Malaysia adalah RM90 untuk model ini Proton Preve. Insurans di Australia adalah RM2700 setahun berbanding hanya RM1700 setiap tahun di Malaysia.

Jika dibuat pengiraan, purata 20,000 km perbatuan setiap tahun, pemvbelian Proton Preve adalah masih murah di Malaysia. Pada tahun pertama, Proton Preve (Australia) adalah RM61,805,23. Proton Preve (Malaysia) adalah RM61,336,80.

Selepas tiga tahun, Proton Preve (Australia) adalah RM89, 376,83. Proton Preve (Malaysia) adalah RM72, 203,40. Perbezaan ini adalah lebih besar jika anda membandingkan model yang lebih murah seperti Saga atau Gen2.

Apapun, diharap Kerajaan BN akan menepati janji mereka untuk mengurangkan harga kenderaan Malaysia sebanyak 30% dan ini akan meningkatkan lagi perbezaan.

Jangan bandingkan dolar untuk dolar kerana kita juga perlu membandingkan cukai Australia dan juga lebih tinggi (dijangka akan menjadi lebih tinggi tahun ini) kadar pengangguran dan kepesatan ekonomi mereka. Dalam soal ini, proton juga tentunya mengambil kira faktor-faktor ini bagi memastikan jenama dan produk mereka boleh berkembang di luar negara termasuk Australia.
 

Laman Web KERAJAAN Bahagian Istiadat KENA HACK!

 
Hey hacker Malingsial!
Ini website adat Negara maling kami dari Indonesia maling aksesnya buat kesenangan. numpang pipis disini ok.
 
Jika anda akses ke laman web Bahagian Istiadat Negara buat masa sekarang mungkin akan disial kan oleh Hacker dari Indonesia yang kini telah berjaya menceroboh laman web itu.
 
Buat masa ini, BTMW belum lagi mendapat sebarang info berkenaan perkara ini.
 
 
 
 

 
 

Penjenayah Malaysia Akan Dipasangkan Peranti?



CYBERJAYA  - Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Peguam Negara kini berbincang berkaitan pemasangan peranti pengawasan elektronik (EMD) ke atas penjenayah tertentu bagi memantau pergerakan mereka.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, buat masa ini, hanya penjenayah tertentu mengikut peruntukan Chapter 6 akan dipasang EMD, dan perbincangan dengan Jabatan Peguam Negara sedang dilakukan bagi membolehkan mereka yang ditahan di bawah Akta Pencegahan Jenayah dipasang peranti sama.
“Untuk peruntukan di bawah Akta Pencegahan Jenayah, alat ini masih belum dapat digunakan, dan ini memerlukan pindaan undang-undang,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis sambutan Aidilfitri dan Pelancaran Program Desa Selamat Zon Selatan Selangor hari ini.
Beliau berkata pihak Peguam Negara menyambut baik cadangan PDRM berkaitan isu itu.
Khalid berkata, PDRM juga akan menggunakan sebaik mungkin segala akta dan teknologi sedia ada bagi membanteras jenayah.
Beliau turut ditanya berkaitan dakwaan Ketua Pemuda MCA Datuk Dr Wee Ka Siong bahawa ada pihak cuba mengintip kehidupan peribadinya dan keluarga menerusi penggunaan helikopter kawalan jauh.
Khalid berkata, pihaknya menerima laporan berkaitan kes itu dan kini meneliti rakaman yang dipasang pada helikopter berkenaan bagi mengenal pasti suspek yang menerbangkannya.
Terdahulu, dalam ucapannya, beliau berkata idea tersirat di sebalik program Desa Selamat adalah supaya masyarakat dan polis bekerjasama serta saling bertukar maklumat bagi membanteras jenayah.
“Masyarakat haruslah bersikap skeptikal sekiranya ada sesuatu yang tidak kena dalam persekitaran mereka,” katanya.
Khalid juga berkata hanya penduduk setempat yang boleh memberi maklumat berhubung keadaan atau orang yang disyaki menjalankan aktiviti jenayah. – BERNAMA

Saturday, 6 July 2013

BAZAAR RAMADHAN TAK BOLEH, PROJEK BABI 100JUTA BOLEH PULAK?

Tahniah BTMW ucapkan kepada semua pengundi PR yang memilih pakatan baru-baru ni. Inilah salah kerajaan Barisan Nasional yang terlalu kolot mempertahankan maruah agama Islam dan bangsanya.

Rupa-rupanya pengundi lebih sayangkan projek babi 100juta daripada nak buka bazaar ramadhan. Yang best tu baru hantar permohonan nak buka bazaar, tapi awal2 lagi dah kena reject.

Dah la kena reject, siap bagi amaran lagi. Mungkin ada yang lupa sebab bazaar ramadhan ni la yang merancakkan ekonomi orang melayu kita. Itu pun bukan melayu je yang dapat untung, pembekal barangan asas pun turut sama merasa.

Tapi apakan daya, cina cauvinis tak boleh tengok orang melayu untung lebih sikit. Sudahla bangsanya sendiri tikam belakang, kena tikam lagi dengan parasit cauvinis yang tak kenang budi.

Khalid boleh teruskan tidur macam biasa, tak ada masalah yang berlaku. itu belum lagi kita cerita pasal pemberian tanah yayasan selangor untuk cauvinis lagi. haiyoooo.... manyak hal ma.. tidur la khalid oiii..

BTMW harap kerajaan BN lupakan jela semua projek mega untuk pembangunan negara, tumpukan lebih pada projek BABI sebab itu yang pengundi mahu. NAHHHHH! AMBIK KAU!! MAKAN LA BABI TU!

Friday, 5 July 2013

Pilihan Raya Kecil Kuala Besut Pada 24 Julai

alt
 

PUTRAJAYA 5 Julai - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUM) Kuala Besut pada 24 Julai ini.

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, penamaan calon pula akan berlangsung 12 Julai.

Keputusan itu dibuat SPR selepas mengadakan mesyuarat yang dianggotai oleh enam orang panel dan dipengerusikan oleh Abdul Aziz.

Panel tersebut terdiri daripada Datuk Wan Ahmad Wan Omar, Datuk Mohd Ramli Ali, Datuk Dr. P. Manogram, Datuk Christopher Wan Soo Kee, Datuk Md Yusop Mansor dan Abdul Aziz Khalidin.

PRK Kuala Besut dianggap paling menarik ekoran ianya meupakan PRK pertama yang diadakan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Kerusi DUN Kuala Besut yang digalas oleh Allahyarham Datuk Dr Rahman Mokhtar kini dipertandingkan selepas Speaker DUN Terengganu mengumumkan pengosongan kerusi tersebut.

Rahman meninggal dunia pada 26 Jun lalu di Hospital Sultanah Nur Zahirah akibat kanser paru-paru.

Pada PRU13, Rahman (BN) mengalahkan Napisah Ismail (PAS) dengan majoriti 2,434 undi.

sumber http://www.rakyatnews.my/index.php/2013070569802/politik/pilihan-raya-kecil-kuala-besut-pada-24-julai

PM : Konflik Mesir Bukti Perubahan Bukan Jaminan buat Rakyat.

alt

LONDON 5 Julai - Rakyat Malaysia perlu mengambil iktibar daripada konflik di Mesir apabila perubahan yang ingin dituntut tidak semestinya menjamin kemakmuran dan kesejahteraan rakyat.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perubahan yang tidak diurus dengan baik boleh membawa kepada penderitaan rakyat seperti kenaikan harga barangan, peningkatan pengangguran dan industri pelancongan menjadi lumpuh.
"Akhirnya, ia membawa kepada rakyat sendiri yang menuntut kepada perubahan sekali lagi yang mana perubahan itu tidak memenuhi kehendak dan apa yang diharapkan oleh kita," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Beliau mengulas mengenai konflik terbaru di Mesir yang menyaksikan penggulingan Presiden Mohamed Morsi, pemimpin yang dipilih secara demokrasi oleh rakyat Mesir pada 30 Jun 2012 bagi menggantikan Hosni Mubarak.

Najib menjelaskan, apa yang penting bagi Mesir adalah untuk mencari penyelesaian secara aman selain memastikan proses pilihan raya diadakan di masa terdekat, dengan dijalankan secara adil dan inklusif.

Tegasnya, peristiwa yang berlaku itu adalah soal dalaman Mesir, "walaupun kita tidak sokong tindakan ketenteraan, tetapi ia sudah terjadi."
 
BACA LAGI KLIK SINI

Kenyataan Media Ketua Pemuda UMNO Malaysia Berhubung Pergolakan di Mesir



Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengecam rampasan kuasa dan penahanan Presiden Mohammed Mursi. Insiden yang tercetus selepas demonstrasi berpanjangan ini bukan sahaja telah meragut nyawa, tetapi juga membawa rusuhan dan pertembungan ganas antara pihak penyokong dan penentang kerajaan di sana.

Harus diingat bahawa Presiden Mohammed Mursi adalah seorang pemimpin yang telah dipilih secara demokratik oleh rakyat Mesir melalui proses pilihan raya dan bukannya rusuhan jalanan. Beliau tidak sepatutnya digulingkan dengan sebegitu rupa kerana ini bukan sahaja melanggari prinsip dan amalan demokrasi tetapi juga mengkhianati amanah rakyat.

 BACA LAGI DI SINI http://brojinggo.blogspot.com/2013/07/kenyataan-media-ketua-pergerakan-pemuda.html

Wednesday, 26 June 2013

Rakyat Selangor Mahu Projek BABI 100 Juta?!


kes perbicaraan saman Ahli Parlimen Seputeh terhadap Utusan Malaysia panas apabila Teresa Kok mengakui bahawa kerajaan PR selangor telah membincangkan projek ternakan BABI yang bernilai RM 100 juta.

Wahh! Ini rupanya yang rakyat negeri Selangor mahukan. Konsep sama rata yang diperjuangkan pakatan haprak ni di adaptasi dengan pemberian BABI bernilai RM100 juta. bukan projek kecik anak ni beb. Aku nak tanya, berapa banyak dah masjid dan surau yang Khalid tidur ni dah buat? kenapa binatang haram BABI tu juga yang kau nak buat?

belum reda bab tu, si Kok ni juga mengaku bahawa kerajaan selangor ada membincangkan untuk membuka kuota sebanyak 10% agar membenarkan pelajar bukan bumiputera melanjutkan pelajaran di UiTM.  aku tak faham la apa masalah pengundi di Selangor ni. kenapa bengap sangap, apa korang tak sedar ke perkara ni semua. Inikah hak kebebasan yang rakyat di selangor mahukan? totok PAS tu tak payah nak hurai lebih la, puak totok memang sanggup gadai agama demi perjuangan politik sampah. sedangkan kalimah Allah pun sanggup mereka gadai, inikan pula BABI kok.

Itu tak masuk bab JAIS yang menyalurkan peruntukan kepada orang bukan Islam. Memang baguslah Selangor ni, orang Islam bayar zakat tapi hasil kutipan dikongsi semua termasuk bukan Islam. Konsep sama rata ini rupanya yang rakyat di Selangor mahukan. Lepas ni tak pelik la kalau gereja lagi besar dari masjid, atau mungkin berhala BABI terbesar di ASIA berada di Selangor.

OPEN HOUSE RAYA NEGERI SELANGOR MAKAN BABI LA LEPAS NI YEE?

BACA LAGI KLIK SINI

Kematian ADUN Besut: SPR tidak perlu adakan Pilihanraya kecil?

Dr_A_Rahman_bin_Mokhtar

SEJAK berita mengenai kematian ADUN Kuala Besut, Datuk Dr Abdul Rahman Mokhtar akibat kanser paru-paru tersebar secara meluas pagi tadi, timbul banyak persoalan sama ada satu pilihanraya kecil perlu diadakan atau tidak?

Ini berikutan dakwaan sesetengah pihak mengenai kewujudan Fasal 2, Bahagian 5 yang menyebut “tiada pilihanraya kecil jika kematian ADUN dalam 60 hari selepas pilihanraya umum.”

Terlebih dahulu penulis ingin menegaskan bahawa, kita membangkitkan persoalan ini bukan soal kerana menghormati kematian Allahyarham, tapi isu ini mendapat publisiti meluas berikutan kedudukan kerusi DUN Terengganu antara BN dan pakatan pembangkang yang hanya berselisih 2 kerusi sahaja.

Menariknya, jika diadakan pilihanraya kecil dan pembangkang menang, maka kedudukan adalah seri dengan setiap parti kerajaan dan pembangkang mempunyai 16 kerusi masing-masing di DUN. Bagaimanapun mengikut undang-undang, jika keadaan ini berlaku, Speaker mempunyai kuasa untuk mengundi dan memilih parti yang mana satu.

Itu sedikit sebanyak penerangan kenapa kita bangkitkan perkara ini sekarang, bukan sebab tidak menghormati pemergian Allahyarham.

Balik pada isu tadi, penulis telah membuat carian dan kajian di Internet tapi tidak menjumpai apa-apa rujukan mengenai artikel yang dimaksudkan dalam undang-undang pilihanraya negara kita. Sebab dalam masa yang sama, Fasal 5 Arikel 19 undang-undang yang sama menyebut ”sesuatu kekosongan luar jangka hendaklah diisi dalam tempoh 60 hari dari tarikh yang dipastikan SPR”.

BACA SELANJUTNYA KLIK SINI

AL-FATIHAH..

Monday, 24 June 2013

BN WUJUD MAKMAL POLITIK, SATU LAGI BUKTI TRANSFORMASI

KUALA LUMPUR, 24 Jun – Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, mesyuarat ahli Majlis Tertinggi BN telah memutuskan untuk mengadakan makmal politik yang akan diadakan pada bulan Julai akan datang.

Ujarnya, ini adalah berdasarkan apa yang telah berlaku dalam Pilihan Raya Umum (RPU) ke-13 yang lalu dan mengambil kira senario pencapaian BN dan aliran trend pengundian ketika ini. Maka jelas beliau intipati makmal politik ini kelak akan membincangkan perubahan yang perlu dilakukan dalam BN. “Perubahan tersebut mungkin dalam bentuk struktur, branding (penjenamaan), dasar atau ketiga-tiganya sekali.

Ini adalah berdasarkan apa yang telah dapat dilihat semasa PRU-13 yang lalu yang menyaksikan lanskap politik yang telah berubah. “Perubahan ini adalah untuk kejayaan BN pada masa hadapan. Makmal politik ini juga akan disertai oleh tiga wakil daripada setiap parti komponen, wakil NGO, tokoh-tokoh dan juga wakil belia,” ujarnya dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi BN di PWTC hari ini.

Tambah beliau lagi, makmal politik ini akan mengambil kira semua cadangan yang dikemukakan dan ianya akan dipertimbangkan sebaik mungkin untuk diterapkan dalam parti BN. - MediaUMNO

Friday, 21 June 2013

NAHH!! AMBIK KAU!! MENTERI WILAYAH SELAMBER GEGAR PADANG MERBOK?!

Gua macam tak percaya bila dapat info Menteri Wilayah YB Ku Nan nak turun padang merbok.

Apa yang gua sangka tu memang betul! Tunggu punya tunggu sekali Ku Nan sampai. Dalam kepala gua ni masa Ku Nan nak turun gua harap sangat Ku Nan balun puak spender ni.

Memang harapan gua menjadi kenyataan. Memang steady bila seorang menteri yang bertanggungjawab menjaga kebajikan warga wilayah dengan selamber je turun.

Terkejut beruk puak2 spender bontot ni, memang terbaik la YB! Gua happy gila bila dengar Ku Nan cakap "kita akan buat laporan polis jika penganjur tetap bertegas mahu berkumpul di sini".

Masa Ku Nan sampai tu berduyun-duyun cacai PR datang dekat, gua usha juga kot la ada leader cacai ni. Puihhhhhh!! Haram tak nampak, menteri BN ni jugak la yang prihatin turun tengok rakyatnya. Geng taik ni ada la nk spin bukan2 tu, lu orang ready je nak balun balik!

Ku Nan sempat juga berjumpa dengan polis & penguatkuasa yang bertugas, Ku Nan cakap kesian kena bertugas masa keadaan jerebu. Haishhhh memang bangsat la puak bontot spender ni.

Tapi yang best tu ramai jugak la geng spender bontot yang mungkin ada akal sikit boleh datang senyum bersalam berbual dengan Ku Nan. Mungkin diorg ni terharu bila Menteri turun, yela nak tunggu bang non turun? Main bontot jela mamat tu tau.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
AMACAM?? MASSIVE RESPECT 4 KU NAN!

TAHNIAH! AKHIRNYA DATUK KHAIRUN TURUN PUTRAJAYA!

Akhirnya khairun berjaya menangkis segala persoalan yang timbul sejak kebelakangan ini berkenaan dengan spekulasi dan hentaman dari blogger apabila beliau dikatakan mahu bertanding di Putrajaya sebagai KP tapi tidak pernah tunjuk muka.

Khairun yang juga AJK Umno Bahagian juga dikatakan tidak pernah hadir membantu calon parlimen Putrajaya YB DS Ku Nan, apatah lagi hadir ke Mesyuarat AJK Bahagian.

Tapi itu semua dulu, sepatutnya kita perlu buang perkara atau sejarah silam ini. manusia boleh berubah, jangan kita sesuka hati nak hentam orang atau buka aib sesama kita.

BTW nak bagitau yang khairun dah turun Putrajaya, tapi turun makan dengan Tun Mahathir jela. HAHAHAHAHA!!


tapi yang best tu, BTW rasa macam ada yang tak kena bila makan malam Tun M ni anjuran Perbadanan kan? Jadi apa kaitan dengan si khairun ni? Adakah bapaknya yang juga Presiden Perbadanan Putrajaya ada motif tersembunyi dengan membawa sekali anaknya untuk bersama Tun M ke majlis makan malam di Cruise Tasik Putrajaya. Hurmmm.. 


ADAKAH PASANGAN ANAK BERANAK INI ADA AGENDA TERSENDIRI?

APAKAH TUJUAN SEBENAR MAJLIS MAKAN MALAM INI?

HURMMMMMMMMMMMMMMMMM............................??????? 
 


Thursday, 20 June 2013

GENERASI MELAYU DAP PENGKHIANAT BANGSA SENDIRI!

NAIB Canselor/Presiden Universiti Teknologi Mara (UiTM), Prof. Tan Sri Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar sekadar tersenyum sinis apabila penulis 'mengusik' akan kenyataan seseorang dari Suaram baru-baru ini terhadap institusi berteraskan Melayu itu.

Cuma, tidak perlulah penulis mencatat nama individu terbabit ini kerana dia bukanlah orang penting yang perlu diketahui umum, cukup dengan ungkapan yang begitu menjengkelkan - mahukan kerajaan memansuhkan dasar UiTM yang hanya menerima kemasukan daripada bumiputera.
Kata individu yang diyakini penulis itu cuba berlagak untuk menjadi populis dengan mengeluarkan kenyataan kontroversi - seperti mana trend mereka daripada pembangkang - yang bunyinya begini: "Dasar (UiTM) itu telah melanggar Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Perkauman."

Teruk! maka tak perlulah penulis memanjangkan lagi permintaan mengarut si jengkel ini. Dan apabila ditanyakan kepada Dr. Sahol Hamid, beliau tersenyum lagi. Tetapi kali ini senyuman penuh makna.
"Saya cukup yakin isu ini hanya diperbesarkan-besarkan oleh pihak atau mereka yang hendak publisiti murahan...akan ada debat dan selepas itu hilang begitu sahaja seperti mana sebelum ini," kata beliau di Canseleri Tuanku Syed Sirajuddin, UiTM Shah Alam kelmarin.

Sahol Hamid nampaknya tidak menghabiskan komennya itu tetapi lebih menarik perhatian penulis kepada satu perkara besar mengenai UiTM.

"Anda dan rakyat Malaysia kena tahu ini. Kewujudan UiTM yang kini memiliki hampir 200,000 pelajar ini telah menyelamatkan negara kita. Cuba bayangkan kalau UiTM ini tidak wujud. Mungkin ramai orang Melayu dan bumiputera jadi golongan miskin dan tidak berdaya. Mungkin orang Melayu selama-lamanya menjadi hamba di tanah air sendiri.

"Dengan keupayaan UiTM sehingga hari ini melahirkan hampir setengah juta profesional Melayu, maka institusi ini berperanan sebagai pengimbang ekonomi dan menjauhkan ketidaktenteraman dalam kalangan kaum-kaum. Kalau tanpa UiTM, kalau tanpa Kerajaan Barisan Nasional menampung perbelanjaan membina dan menggerakkan aliran pelajarnya, profesional Melayu tidak akan lahir, kemudian berkembang," katanya.
Dan tegas Sahol Hamid, oleh kerana ada polisi sedemikian (UiTM hanya dibuka untuk Melayu/bumiputera), manfaatnya ramai Melayu menyertai bidang profesional.

"Kalau orang Melayu tidak diberi pendidikan, usahkan apa, ekonomi pun sukar disaingi mereka, maka tentu sekali orang Melayu memberontak. Dan ini tentu merugikan bangsa-bangsa lain," katanya.
Sahol Hamid mengambil contoh mudah. Katakan UiTM benar-benar mahu ditutup. Dan cuma ada Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) yang 99.9 peratus pelajar yang masuk adalah Cina dengan sokongan kuat daripada persatuan-persatuan mereka.

Dalam aspek ini, kalau pelajar Melayu terbabit beria-ria hendak menyertai UTAR pun, tetapi akhirnya pasti dia tidak akan pergi juga. Ini kerana akan melibatkan banyak kekangan di hadapan. Iaitu, dari sudut agama - soal halal haram termasuk aspek pemakanan.

"Tutup UiTM bermakna hanya UTAR yang matlamatnya membangunkan profesional Cina akan wujud dan sama juga dengan kolej di Sungai Petani yang dimiliki MIC. Jadi, kenapa nak persoal UiTM, bukankah mereka juga rasis?," katanya.

Dalam soal ini, kata beliau, dengan adanya UTAR untuk kaum Cina, UiTM (Melayu) manakala MIC dengan kolej tersendiri untuk masyarakat itu, maka sekarang adalah formula tercantik dengan semua bangsa ada peluang untuk mendapat pendidikan.

"Cuma, ada sebilangan yang tidak bersetuju dengan perkembangan UiTM itu. Malah, yang mengejutkan saya, suara tidak puas hati ini datangnya daripada orang Melayu sendiri. Mereka ini kononnya elit dan Melayu liberal.

"Dan ada tanggapan, kalau semua Melayu duduk di situ (contohnya pelajar UiTM yang kelayakannya semua Melayu), maka akan habis mundurlah bangsa dan negara ini. "Untuk menjawabnya, saya minta anda pandang sekeliling. Di Rusia, Jerman hatta Jepun dan Korea (Selatan) sekali pun, adakah terdapat bangsa-bangsa lain. Adakah terdapat Melayu, Cina dan India di negara-negara berkenaan. Adakah negara itu daif," katanya.

Di Amerika misalnya, mereka melakukan perkara yang sama untuk membantu kumpulan penduduk kulit hitam berpeluang masuk ke universiti. Sebarang resolusi untuk meningkatkan tahap pendidikan golongan tertentu adalah perkara yang perlu disambut baik dan bukan dipertikaikan
Kata Sahol Hamid: "Cuba bayangkan kalau Melayu tidak ada kerja. Yang susah hati ialah bangsa lain sebab keamanan terancam (hasil rasa tidak puas hati terbelenggu di negara sendiri). Inilah yang berlaku di Syria, Mesir dan Turki. Jangan rosakkan UiTM dengan sentimen politik dan rasisme.

"Dan kita perlukan orang Melayu yang terpelajar dan lebih ramai yang sokong kerajaan.
"Peluang untuk mendapat pendidikan tetap ada untuk semua kaum, jadi tidak timbul isu langgar hak asasi manusia mahupun melanggar mana-mana syarat antarabangsa. UiTM adalah untuk membantu anak bumiputera bersaing secara adil." Kata Sahol Hamid lagi, UiTM bercita-cita besar untuk memastikan kemakmuran Melayu terus terbela dan terpelihara.

"UiTM menyokong kerajaan BN dan UMNO sebab hanya BN dapat menentukan masa depan dan kedudukan orang Melayu serta bumiputera di Sabah dan Sarawak," katanya.
Menyifatkan UiTM sebagai benteng terakhir dalam mempertahankan kuasa dan survival Melayu, beliau percaya, akan ada pihak tertentu cuba melemahkan benteng terakhir tersebut dengan menghukum orang Melayu."Cuma, jangan nanti orang Melayu sendiri menjadi pengkhianat," kata Sahol Hamid.

Dalam soal ini juga, beliau melahirkan rasa yang cukup khuatir berikutan kebanyakan pelajar universiti kini lebih senang menerokai media baru sehingga terkurung dalam 'kawalan' media tersebut.
Kata beliau: "Ini amat berbahaya kepada mana-mana yang menjadi kerajaan. Ini kerana mereka ini (golongan muda) tidak banyak mengikuti buku. Kalau ditempatkan ke cerita asal atau cerita separuh betul, mereka pasti tidak akan dapat tumpukan kepada maklumat berfakta dan sains fiksyen."

Apa pun, Sahol Hamid berpendapat, pelajar Melayu harus mengubah budaya pemikiran mereka dengan lebih mengutamakan membaca sesuatu dari sudut fakta, sejarah dan kesusasteraan.
"Mempelajari sejarah dan geografi, ini semua proses mengembangkan minda. Dan kepada saya, media baru ini telah merosakkan minda kita semua," katanya.

Cuma, tidak perlulah seseorang dari Suaram 'bagai menyalak bukit' termasuk mendakwa dasar kemasukan UiTM kononnya sebagai hipokrit (kerana mendakwa UiTM adalah institusi awam yang dibiayai 100 peratus daripada wang pembayar cukai).


"Di seluruh dunia ada universiti untuk semua golongan. Ada AlI Woman University dan All Sunni University malahan All Black University pun ada. Adakah ini bermakna kita rasis. Mengapa UiTM, tidak UTAR menjadi topik Suaram ini?," kata Sahol Hamid mengakhiri sarapan setengah jam bersamanya itu.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20130620/re_01/Kenapa-tuding-UiTM-tidak-UTAR#ixzz2WpC1RaEs © Utusan Melayu (M) Bhd

PARLIMEN MALAYSIA KENA SERANG??

SMS YG DIEDAR PTG INI

BAHAYA pertukaran regime: Salam, menurut info dalaman, PR rancang buat rusuhan di Parlimen bermula malam ini dan akan cuba cetuskan keadaan hingga kerajaan isytihar darurat agar Parlimen di gantung, pihak media asing sudah siap sedia dan kapal US sudah ada standby di Indonesia. Sebab itulah Husam keluar fatwa siapa mati dalam demo di padang Merbok sebagai mati syahid. Mohon semua jangan terlibat dan minta keluarga semua jgn ikut serta segala demo dan rusuhan yg sebenarnya rancangan Zionis dgn ejen2nya.

Pls feel free to translate and distribute. Prevent our peace & stability fr becoming another mayhem and civil war.

Psttt; CUTI POLIS PUN DIBEKUKAN, MEMANG MENYUSAHKAN ORANG LA GENG BONTOT SPENDER NIE!!!  MOHON PIHAK BERKUASA SIASAT PENYEBARAN MESEJ INI. PERKARA NI SERIUS!!!

Wednesday, 19 June 2013

DAP CAUVINIS YANG HIPOKRIT!

Inilah dia rupanya puak pembangkang. Malu nak pakai baju pakatan spender & bontot bagi anak pakai. lepas tu datang merengek dekat hospital kerajaan.
BODOH PUNYA CINA DAP!


HOSPITAL DAP TAK DA SUBSIDI KE? ATAU MEMANG DAP TAK SEDIAKAN HOSPITAL? 

KENAPA TAK PERGI HOSPITAL PKR? ATAU SELANGOR TAK ADA HOSPITAL PKR?

KENAPA TAK PERGI HOSPITAL PAS? ATAU PAS HANYA TAU MAIN BONTOT DENGAN SPENDER?


ISLAM PAS MAIN BONTOT PUN HALAL?

TERGELINCIR???
LUBANG DEPAN DENGAN BELAKANG PUN DAH TAK BOLEH BEZA?
ELOK LA TU, BANG NON MESTI HAPPY NI DAPAT LA ANAK IKAN BARU LEPAS NI.


KALAU DAH BERNAFSU KAN BINATANG, INILAH JADINYA. DAH KENA BALUN DENGAN BANG NON KOT. TU YANG LAIN MACAM SANGAP NYA TU. HAHAHAHA!!

Wednesday, 12 June 2013

Kalau Ikut Bontot Nuar Semuanya Halal!!

Inilah masalah kalau dah bodoh tu bodoh juga. otak memang letak kat lutut. Kenapa la bodoh sangat cacai ni, fikir la orang lain. jangan nak main hentam ikut suka hati bontot nuar tu je dia tu semuanya halal. setakat main jubur, kalimah Allah pun dia boleh gadaikan.
 
 

CONTOH PEMIMPIN YANG BAIK. LIHAT BELIAU BUKAN MENOLAK, TETAPI BERI PILIHAN YANG LEBIH BAIK.

"Pada saya, Padang Merbok terbuka dan kita tidak boleh beri kepada mereka (untuk melakukan perhimpunan). Kita ada undang-undang, bukannya tiada. Jadi, mereka perlu akur akan undang-undang itu dengan memilih tempat lain.

"Kalau nak Stadium Merdeka contohnya, cakap sahaja dengan tuan punya, begitu juga Stadium Bukit Jalil," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Bersama Pelanggan Kementerian Wilayah Persekutuan bersama Agensi hari ini.

akhirnya kalimah ALLAH boleh diguna pakai oleh kristian?


Tahniah PAS kerana akhirnya berjaya mengislamkan kafir2 laknatullah. Inilah ajaran Islam PAS yang mereka agung-agungkan kononya kafir-kafir ni dah dapat hidayah. Ini ambik kau hidayah yang kau nak sangat!